01


Norah Jones – What am I to you
Попаднах на едно място, непоканена и недобре дошла, но пък ми стана така уютно. От онези щастливи въздишки (не прозявки), които бъркаш със свои. И си помислих, че съм карта от маркирани точици. Върхове, съкровища, вкъщи-та, имената, подобно числата, нямат значение.
Чудя се как може да съм толкова малка и често всички да го забелязват, а друг път – никой. За съботно-неделните лета и лятото на съботите и неделите. И всичките любими хора, които не знаят, които не зная. Майка ми и врачките. Когато снимките покриват спомените и това е, което виждаш. Вслушвам се в треперенето, като нов език, а сякаш моя, и пак мълчим, така ли си говорим?
На 20 не помня какво се случи за първи път. Но дълго след това бе лоша дата. Ако се замисля, може и да се сетя, но не бих. На 20 ме изпитват по химия, понеже съм 30 и явно това има общо. На 20 някой има рожден ден, други – малки рождени дни, аз не празнувам. На 20 целуваш часовника в 20:20, а някога началотокраят беше 12. На 20 се прибира. А аз ще разбера дали съм същата. Не ми понасят разделите, разделите не ме понасят. Целите ги мокря и лигавя и стават богове, живеят вечно, свръхспособни на безвремие.
Протягам ръката си, а в нея няма нищо. Нямам какво да ти покажа. Нямам какво да ти дам. Няма какво да видиш. Няма дори какво да си вземеш. И няма нищо да ти кажа, защото когато нещо започне, все някога трябва да свърши. По-добре въобще да го няма.
[всичко, което не казвам, може би, защото съм се променила, може би – точно обратното]
//извинявам се, нуждая се от нещо-като-стария-си-блог-точно-в-момента. не, всъщност имам нужда от мъничко смелост. все едно.

Вашият коментар

