FOREVER

Лято е, времето на Pilot-ите, или с други думи – моят рай. Дотолкова обожавам телевизионната драматургия, че понякога се плаша от себе си и количеството сериали, които съм изгледала. Но да, дотук с увода, ще бъда кратка.
Неотдавна приятел, който се занимава професионално с кино и телевизия, ми възрази с реплика в духа на „ама ти си гледала само Pilot-а“. Ставаше въпрос за True Detectives, ако не се лъжа. Противно на масовата мания, ужасно слаб сериал за мен (и, все пак, припомням, гледала съм само Pilot-а и то до някъде първите 20-30 минути от него, но за сметка на това, по няколко пъти; //и винаги заспивах).

Смея да твърдя, че добрата драматургия се познава веднага! Не ти трябва и минута дори. Тук става въпрос за телевизия (в случая, иначе много ще се отклоня) днес, в нашата действителност, където почти всичко около нас мърка, ръмжи, скрибуца, присветва, вибрира, бипка, говори, или по друг начин – напомня за себе си, привлича вниманието ни, РАЗСЕЙВА НИ. Понякога дори се чудя как изобщо успяваме да спим (самолетите, които прелитат на метри над блока ми, винаги и съвсем осезаемо ми липсват, когато съм далеч от дома). Та, да се върна на темата – драматургията днес трябва да е толкова ударна и синтезирана, че да не можеш да свалиш очи от екрана, да спреш за момент да кълцаш салата, да отложиш събирането на прането, да оставиш настрана телефона, интернета, скубането на вежди… да отдадеш вниманието си на кутията, за няколко минути да се фокусираш. Да, знам, че за повечето от вас/нас това е почти невъзможно. Самата аз живея с отклонението на множеството прозорци и само в момента до мен има епилатор, химикалка, лак за нокти, сешоар; отворила съм и паузирала няколко клипчета в Youtube, няколко статии, Уърд документи, файлове, два браузъра с доволно количество табове по тях, сложила съм си слушалки, уж за да се фокусирам, но чалгията, която надуват отдолу, е твърде мощна, уви… И това е момент, в който съм се ограничила до минимално количество разсейки, защото съм седнала да напиша настоящия текст. Но това изобщо няма нужда да ви го обяснявам, сигурна съм, че ви е до болка познато. До болка, indeed.

Тъй като музиката отдолу прогресивно се усилва, ще гледам да приключвам вече.

FOREVER има ударен Pilot. Удоволствие за сетивата ми бе да го изгледам. Не чувствам времето си изгубено, което е май най-често тревогата на нашето време. Ето ви трейлър:

 

Вашият коментар

