Снимка за спомен

Осмели се да покажеш нежност.* Това е посланието, изскачащо от всеки шоколад, към който погледна. Предизвикателството на случайния билборд, за който съм се обзаложила със себе си, че ще ми посочи верния път или ще повдигне и подкрепи настроението ми. Барни?

//Напоследък „напоследък“ е най-използваната от мен дума. Свиквайте, писането за себе си дисциплинира и възпитава в точно определен вид хигиена, две неща, които ми бягат по, под и между линиите.

Докато гледах „Покаяние“ тази вечер, си мислех. Точка. За света, така бих довършила предното си изречение. Защото театърът (този театър) е свят, в който аз съществувам, в който играта е за удоволствие, не от възпитание или необходимост, а искреността е висша сила. В този свят всичко личи. Какъвто и да е смисълът на това. Не от, на. Виждам, че губя концентрация, както обикновено, затова преминавам нататък.

Спестявам конкретната траектория на мисълта ми, защото не е от особено значение за друг, освен за мен. Крайната точка засяга фотографията. Знаете, че не мога да снимам, примирила съм се. Обаче помня красиво. Помня миризми, цветове, форми, звуци, думи, помня дишането си, помня движението на крайниците, помня изтръпването на гласа. И не можех да си намеря място, подскачах по непознатите улици, умирах да кажа на света какво съм намерила. Не знам дали някога съм се чувствала по-щастлива. Според сегашното мен, от онзи миг започнах да живея. Може би затова плача със сълзи, сякаш нещо от мен, нещо мое си отива бавничко днес. Не искам, но нищо не може да се направи. Освен да си спомняме. Затова обичам снимки. Затова не обичам да се снимам. Затова не умея да го правя?   

ПП: Не мога да си лягам, когато няма какво да сънувам, после дълго не се събуждам и дишам трудно.

*Ани се прибра най-сетне, а съм способна да прегръщам така само след този спектакъл.

Вашият коментар

